fredag, april 4

Crossfit WOD: Linda

Wow, idag har jag testat ett nytt gympass. Ett pass som crossfittarna kallar för WOD (Workout Of the Day): Linda

"Linda" innehåller tre övningar: Bänkpress, Marklyft och Frivändningar. Man kör tio set, med en fallande stege repetitioner: 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1. Vikterna man ska köra med på den riktiga varianten är: egen kroppsvikt på bänkpress, 1,5 x kroppsvikt på marklyft och 0,75 x kroppsvikt på frivändningar

Jag tränade tillsammans med Johan Eriksson idag och vi körde en något förenklad variant av WOD:en; 65 kg i bänkpress (90 kg på sista, skulle haft 75 för den riktiga vikten), 100 kilo i marklyft (skulle haft 112,5 kg) och 50 kilo i frivändningar (skulle haft 56,25). Det blev ändå rätt jobbigt och svettigt, men jag tror att jag kan öka vikten något framöver, kanske till och med klara den riktiga WOD:en?!

Vi körde därefter lite andra övningar såsom kettlebells-enarmsswing, dips i romerska ringar, 10 minuter mage/rygg/plankan och vi testade också på att köra "thrusters", riktigt jobbig övning, trots att vi bara körde med stången:







Nu är jag helt skakig i hela kroppen, men det är så jäkla roligt att köra gym alltså!!!

Inga kommentarer: