onsdag, maj 7

1,45 timmar löpning och styrketräning


Förmiddagens pass blev en tvådelad variant, även kallat crosspass. Jag och Kalle Gräfnings joggade upp till friidrottshallen där vi mötte upp med Rikard Tynell. 

Jag och Kalle körde en egendesignad WOD med följande övningar:

- Toes to bar

- Chins

- Latsdrag i cablecross, 70 kilo

- Upphopp på bänk

- Kettlebellsswing, 32 kilo

Repetitionerna blev enligt den numera favoriten: 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1. Dessa övningar går man sedan runt på tills man gjort alla 10 varv och totalt 55 repetitioner. Både jobbigt flåsmässigt och muskulärt. Tror detta är en väldigt effektiv variant på bra styrketräning. 

Efter de dryga (i dubbel bemärkelse) 25 minuterna vi körde ovanstående cirkel så avslutade vi med 15 minuters uthållighetsstyrka med fokusering på mage och rygg. 

Då vi gjort detta så mötte vi upp med Linus Larsson och gav oss ut på ett löppass i 1,30 timmar, till största del på det gamla militärområdet I13, finns riktigt fina stigar här!


Trots att passet gick helt okej så kände jag mig rätt sliten i kroppen under passet. Det i kombination med det riktigt tråkiga vädret gör att jag vilar i eftermiddag från träning. 


Mina handflator har sett bättre dagar. 

Inga kommentarer: