lördag, maj 3

Dödscrosspass - "300" + 3 X 10 min AIII löpning


Ett lite annorlunda, men ack så tufft (cross)pass har nu på eftermiddagen avklarats. Vi startade som gårdagens andrapass, med 15 minuter jogg upp till friidrottshallen och därupp elite uppvärmningsövningar i cirka ytterligare 15 minuter, därefter brände vi av en "300" WOD:

- 25 chins

- 50 marklyft, 60 kilo

- 50 armhävningar

- 50 upphopp, på en vanlig "bänkpress-bänk"

- 50 stycken "Floor wiper", liggandes på rygg med en 60 kilos-stång på raka armar i luften, därefter så ska man nudda fötterna på vardera viktskiva, länk till video här.

- 50 stycken kettlebells "clean and press", 16 kilo, länk till video här.

- 25 chins, med händerna åt "fel" håll

Kändes på rätt så fint i kroppen vill jag lova. Passade även på att köra 3 x 10 djupa knäböj på 50 kilo, samt 25 dips i sträck (bilderna nedan).

För att göra passet än mer jävligt så drog vi ut på en löpvända där vi körde tre stycken tiominutersintervaller tröskel, tre minuters vila emellan. Fick upp rätt bra puls, medelpulsen på de tre intervallerna blev: 167 - 172 - 170, och maxpulsen: 177 - 184 - 180. 










Inga kommentarer: