söndag, maj 11

Löpning - rörlighet - styrka



Det här var ju också jobbigt. Det andra passet för dagen inleddes som så många gånger förr med en jogg upp till friidrottshallen, gick rätt tungt idag. Uppe där så kördes en lite annorlunda variant av styrka:

- Tre olika rörlighetsövningar över (samt under) häckar, ett litet försök att bli mindre stel.

- 3 x 10 i en maskin som tränar höftböjare + 3 x 10 i samma maskin som tränar skinka/ländryggen. Detta i ett försök att försöka träna upp min hatade ländrygg, (rörelsen är en form av pendel fram och tillbaka).

- 3 x 10, knäböj med stången på raka armar (overhead squats), 35 kilo

- 3 x 8, axelpress, 35 kilo

- 3 x 12, bänkpress, 60 kilo

- 3 x 10, ryggresning i "maskin", med enbart ett ben fastsatt. Även denna övning gjordes för att försöka förbättra min eländiga rygg.

När denna ganska korta gymsession var över så stack jag, Jimmie, Gustav Eriksson och Martin Holmstrand ut i Lugnet-terrängen och sprang en timme. Här var jag rätt trött och ryggen värkte i varje längre uppförsbacke. Bara att bita ihop och köra nu, ska försöka köra hårt i två dagar till, därefter väntar det mer jobb i några dagar och således mindre träning. Denna vecka landade på 18,00 träningstimmar.



Inga kommentarer: