lördag, maj 16

2,35 timmar crosspass i regn och fina miljöer kring Holmenkollen


Finns det något roligare än att träna i konstant hällregn? Skulle vara att göra det + ryggont. På dagens träningspass så regnade det från första till sista sekund. Klockrent med andra ord. 

Jag började mitt träningspass med att kliva på mina skateskidor för första gången denna säsong nere vid universitetet. Backen upp till Holmenkollens stadion är 6,5 kilometer och 290 höjdmeter. Den tog 35 minuter att besegra. Väl där uppe så körde jag drygt två varv på rullskidbanan, lade in sex stycken impulser. Tror jag såg Eirik Brandsdal precis när jag var klar, jag hejade i alla fall. Efter drygt 75 minuters rullskidåkning så bytte jag om till löparskor och sprang en fin och backig tur med Jessica. Vi sprang förbi Frognerseteren och bort mot Tryvann, därefter vände vi hemöver igen. Sjukt fin terräng och fina miljöer här, nästan som på Jungfruberget.

Passet blev totalt 2,35 timmar, 990 höjdmeter och 144 i snittpuls. Ett bra pass med andra ord. När vi väl var hemma så körde jag fem minuter hållningsstyrka. Perfekt!

Bilder från dagen: 


















4 kommentarer:

Joel sa...

Vad kör du med för rullmotstånd på skateskidorna? Varierar du eller kör du alltid samma? Kör hårt!

Adam Steen sa...

Jag har ett par Elpex nu. Det är dom hjulen som följer med. De rullar någonstans mellan Marwe 0 och 6. Kör bara på dessa de gånger jag "tvingas" åka skate. Tack! :)

Anonym sa...

Gör du inget annat än att träna i Norge? Om du känner dig deppig och i dålig form kan det ju vara bra att tänka på nått annat ibland:) Vi bloggläsare gillar också att läsa lite om dina vardagsbestyr och sociala aktiviteter.
/trogen bloggläsare

Adam Steen sa...

Jo då :) jag är i dålig form pga en lång viloperiod. Deppig är jag inte heller för tillfället. Men visst kommer det in lite vardagsbestyr då och då :)