lördag, maj 16

Dubbelpassaren


Tjofaderittan lambo.

Er favoritbloggare körde ju två(!) träningspass igår. Har han slagit i huvudet tänker ni? Nejdå, men jag känner ju att jag är så långt nere på botten man kan hamna. Och det ger mig en hunger och en utmaning till att vilja träna på och bli "stark" igen. Det är faktiskt lite kul att vara såhär (ursäkta uttrycket) dålig, för jag känner ju att jag för varje litet träningspass sakta men säkert blir bättre. Brukar ju ofta skriva att jag är i i dålig form, men nu är jag det på riktigt. Ja ja, nog om jön.

Orkade inte blogga om passet igår kväll, var oerhört trött och tom. Så jag gör det nu istället. Vi började med att jogga cirka tio minuter till Sats Bislett, därefter så körde jag typ samma pass som de sensaste gångerna. Tanken är nu att denna period köra med lite högre repetitioner och mycket allmänstyrka med egen kroppsvikt som stärker bålen. Här är övningarna:

- 3x15 chins

- 3 x 15/ben utfallsteg med kettlebells, 16 kilo

- 3 x 15 kettlbellsswing (bilderna), 24 kilo

- 3 x 20 dips

- 3 x 20 magchrunches

På hemvägen så stannade vi och körde fem stycken kortare koordinationslopp, eller "ruscher" om man så vill. För att få väcka liv i löpsteget lite. 

Idag blir det ett distanspass.




Inga kommentarer: