söndag, maj 10

Müsli, träning, ländrygg


Svenskarnas nyttighetskommité var förbi just och lämpade av lite nyttigheter. Så här står jag nu i köket och avnjuter en godare frukost! 

Igår var det skönt med en vilodag efter min "chocköppning" med hela fem pass på fem dagar. Idag tänkte jag försöka få till ett träningspass igen. Troligen löpning då det småregnar ute. 

Jag har gnällt på detta många gånger och fler lär det bli; ryggen. Den spökar för mig, hur jag än försöker med olika rehabgrejer hit och dit så blir den ej bra. Och visst; jag har ju två grejer med min ländrygg:

1: det vardagliga, det som spökar nu. Att jag har så ont att jag knappt kan sätta på mig strumporna, knappt kan resa mig ur sängen på morgnarna, problem att resa mig när jag suttit. Hugger som knivar. Inte skoj. 

2: träningsmässigt så kan det ibland bli så att det krampar ihop totalt i ländryggen. Speciellt vid klassisk diagonalåkning. De problemen har jag inte känt av på slutet (kanske på grund av lite träning). Men just detta tror jag är mycket av en teknikfråga. Det ska nog gå att åtgärda. 

Ja ja, det blir nog bra!

Inga kommentarer: