tisdag, maj 5

Styrka och rullskidor!


Imorgon kommer jag uppnå en ny nivå av träningsvärk. Kunde inte räta ut armarna efter halva mitt styrkepass idag, och jag körde i princip bara med kroppsvikt. Var ett tag sedan kroppen fick sig en duvning, men jävlar vad härligt det är!

Precis som igår så hade jag Linus "Grizzly" Larsson som träningssällskap, skillnaden mot igår var att jag idag hann sova middag en halvtimme mellan jobb och träning och att det stod rullskidor och styrka på programmet. Sjukt vad skönt det är att komma igång med träningen ändå, jag blir som en ny människa, bara efter två dagars träning i rad.

Varje morgon när jag vaknar så är jag så sjukt trött, under de första vakna timmarna så är jag fullt inställd på att inte träna alls den dagen, men ju närmare hemgång jag kommer, desto mer sugen blir jag på att träna. Idag var inget undantag.

Bestämde under dagen att köra ett rullskidspass, kombinerat med styrka, tillsammans med Linus. Vi började med att åka rullskidor upp till friidrottshallen, jag åkte för första gången i år på mina Elpex-treor. I friidrottshallen så körde jag följande styrkepass:

- 3 x 15 magchrunches, 80 kilo (fokusering på att bara jobba med magen)

- 3 x 15 chins 

- 3 x 15 kettlebellsswing, 24 kilo (noga med att försöka spänna gluteus)

- 3 x 15 utfallssteg/ben med kettlebells på ena axeln, 16 kilo

- 3 x 15 dips

Vi avslutade sedan passet med att köra upp till toppen mellan Lugnet och Skuggarvet, därefter rundade vi Bojsenburg. Fick ihop 55 minuter rullskidor. Ett fint pass!


Linus är både brunare och mer långhårig än mig nu, hur kul tror ni det är?




Värkte satan i armveck och latissimus dorsi efter styrkan.


Dagens högsta punkt firades med drickapaus och vändpunkt.

Inga kommentarer: