måndag, oktober 12

Löpning, gym och skierg


Skierg-jävel

Jag har fått Martin Johanssons plan för denna veckan och jag tänkte följa den så gott det går, "bara" ett pass idag. Men vilket pass sen. Alltså, jag tycker ändå att jag tränar rätt bra pass bitvis och hårt. Men det här är ett par nivåer till alltså, terrängen som är här gör ju sitt till också så klart, men det är inget snack om att denna killen är stark och tränar bra. Oerhört nöjd över att få vara med honom och träna. Få lite nya träningsidéer och bra pass helt enkelt.

Vi började med att springa 10 kilometer (en timme), en tur runt "Sognsvann", innan vi gav oss in i IL Hemings gym. Stort tack till dom som lät mig följa med Martin in och köra. Vi körde några uppvärmningsövningar med skivstången, (bitvis så stramar det till och gör så fruktansvärt ont i ländryggen att jag tror jag ska svimma, men mestadels går det bra), sedan kördes följande:

- Bänkpress
- Latsdrag 
- Benpress, ett ben i taget
- Magcrunches i maskin
- Tricepspress

Lät inte så mycket kanske, men vi körde verkligen max och musklerna bara darrar nu efteråt, repetitionerna på övningarna var: 3 - 3 - 1 - 1.

Som om inte detta var nog så körde vi fem stycken intervaller á 333 meter på skierg, motstånd tio. För mig som kört skierg typ fem gånger så var det lite ovant i början, så intervallerna gick fortare och fortare, första på 1,08 och sista på 1,05. Jobbigt så in i helvete och maxpulsen landade på 176.

Totalt tog detta passet 3,5 timmar, lagom hungrig efteråt. Tyckte jag genomförde det bra och trots att jag var trött så gick det ändå bra att pressa mig, knäet (löparknä) värker fortsatt i löpningen, men inte värre än förut, snart är det ju vinter också, så förhoppningsvis är knäet bra till i vår!

Nu ska jag sova!




Fina killar!

2 kommentarer:

Per sa...

Hej, Adam! Hur lång tid vilade ni mellan skiergintervallerna?

Mvh Per

Adam Steen sa...

Hej. Vi körde varannan, så cirka 1,5-2 minuter