måndag, mars 21

Gym och lite 40"-20" löp



Idag var jag trött som ett jävla as på gymet. När jag hade värmt upp mitt sedvanliga varv runt Kolgården (två kilometer jogg tillsammans med David Hellberg) och kom in på gymet så gick det upp för mig att det endast var två dagar sedan som jag tävlade Birkenbeinerrennet. Egentligen lite kort vila kan man tycka. Men vad fan, när jag ändå var där så kunde jag lika gärna träna. 

Uppvärmningen kändes okej, men när jag kom in på gymet så kände jag att det inte fanns alltför mycket överskott i min feta kropp. Hade innan passet en plan om att köra gym och sedan 40"-20" på löpband och även SkiErg. Reviderade planen mentalt till att jag enbart skulle köra styrkan, ett litet trick jag har för att kunna gå "all in" på det och liksom "lura" mig själv att jag inte ska köra något mer. Men den där blåsningen har jag ju gått på förr. Sagt och gjort, när jag kört klart alla gymövningar så ställde jag mig lik förbannat på löpbandet och brände av mina planerade 40"-20". Hade jag inte gjort det så hade jag inte kunnat leva med mig själv. Vad har jag för fel egentligen?!

Det jag körde på gymet idag var följande:

- Enbenspress i maskin 2 x 3 132 kilo, 2 x 1 136 kilo

- Magchrunches i maskin 4 x 6 91 kilo (den övning som kändes bäst/lättast idag)

- Bänkpress 2 x 3 90 kilo, 2 x 1 95 kilo (misslyckades två gånger på 100, sopa)

- Tricepspress med hantlar 2 x 3 20 kilo, 2 x 1 20 kilo

- Latsdrag (bilder ovan) 2 x 3 90 kilo, 2 x 1 100 kilo

- Magövning i TRX-band 4 x 10

- SkiErg 5 x 20 drag max, motstånd 10

- Löpband 10 minuter 40"-20", 19,3 km/h, 5% lutning, 191 maxpuls

Blev ett rätt okej pass till slut ändå, även om jag var rätt seg till en början. Löpningen kändes helt klart över förväntan, så det var skönt. Avslutade träningen med ett varv jogg runt Kolgården igen. 

Inga kommentarer: