tisdag, april 19

Tryckt ny femhundring och joggat in 2,09 km på 7,32 min


Är man fet och otränad så får man åtminstone försöka vara brun

Jag är ju inne på min sista vecka där jag "får" träna på gymet. Ni vet, jag har ju sagt att jag ska försöka köra i princip bara kondition och sen typ ett pass styrka med kroppen var 7-10:e dag. Så det gäller att passa på nu. Jag gillar ju att lyfta skrot, men jag har nog rätt lätt att bygga på mig lite för mycket. Det här med gym och lite crossfit-liknande träning är nog något jag kommer träna sen när jag slutat tävla skidor. Det är ju ganska så tidseffektivt och kör man på lite så får man med både styrka och kondition, utan att bygga på sig så att man ser ut som en Michelin-gubbe. Tycker ändå det är lite snyggt om man har någon form av överkropp.

Dagens pass blev även det en jobbig historia. Två snabba löpvarv runt Kolgården, ett innan gymet och ett efter:

Innan: 8,47 min, 2,06 km, 4,15 min/km (4,37 1:a, 3,56 andra)

Efter: 7,32 min, 2,09 km, 3,35 min/km (3,38 1:a, 3,33 andra)

Tänkte att det var lika bra att få trycka på lite. Fanns en del kvar ändå, låg en bit under mjölksyra. Så än kan den blötfeta och låghalta gubben. 

Inne på Actic Britsarvet så lyckades jag lura mig själv till ytterligare en femhundring:

- Militärpress (med skivstång) 100 st, 20 kilo

- Utfallssteg (med kettlebell) 100 st/ben, 16 kilo

- Bicepscurl (med hantlar) 100 st/arm, 10 kilo

-  Magövning (i TRX-band, film finns i detta inlägg) 100 st

- Bänkpress 100 st, 50 kilo (dålig fantasi av mig, jag vet, varierade i alla fall mellan smal och bred)


Nu dricker jag återhämtningsdryck från Etixx och känner hur det pumpar i musklerna, livets känsla det! Nästan som att klämma på storbystat, men bara nästan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är verkligen modig som vågar visa upp en sådant fet och otränad kropp.Du bana väg for likasinnade. Takker så mycket.

Adam Steen sa...

Horunge. Brinn i helvetet