torsdag, juni 2

På gymet, med bättre känsla än igår (+film)


Övning nummer fem, den är fin. Hålla rak bål, sträcka ut en arm i taget, 16 repetitioner totalt, tre varv. Tar bra i mage, rygg och triceps, bland annat.

Jobbade lite drygt en timme längre idag, tog mig hem och la mig sedan för att sova i lugn och ro ändå. Ingen idé att stressa iväg direkt, speciellt inte med tanke på gårdagens miserabla känsla. Så jag rullade på mig stödstrumporna (för bättre återhämtning) och la mig i soffan med en timer på 55 minuter, lyckades somna och vaknade efter 45 minuter dyngsvettig. Skönt med lite sömn. Klev upp i lugn och ro, åt lite cashewnötter, russin och en banan. Bytte sedan om och drog iväg på dagens pass:

- 12 minuter och två kilometer jogg

- TRX-styrka på gymet, mina sex övingar á tre varv och 10 - 20 repetitioner. Bra känsla idag

- SkiErg. Två block á 10 minuter. Första blocket var mest för att få lite pang i musklerna, så då körde jag 15 stycken 20" - 20"; 154 snittpuls - 165 maxpuls. Vilade 2,5 minuter och körde sedan ett block med 40" - 20"; 172 snittpuls - 187 maxpuls(tider på bilder nedan). I detta blocket så kändes det bättre och bättre, blev trött, men ändå klart under kontroll, väldigt skönt, kul att utvecklas och kul att jag kunde prestera någorlunda trots att jag känt mig seg och sliten

- Passet avslutades genom att gå-jogga hem, två minuter, i barüber såklart.

Bilder och film:



Svettas som en gris


Bättre snitt än senast!

Övning nummer ett, tre gånger tio på denna, tar fint i nästan hela kroppen.

Inga kommentarer: