fredag, september 2

85 intervaller och TRX



Trevlig fredagskväll mina läsare. 

Jobbig dag i skolan, skrikigt, högljutt, energikrävande. Tur jag har träningen som fristad. Piggare nu på eftermiddagarna i alla fall, det är jag glad över. 

Dagens träning är jag nöjd över. Hade i huvudet "märkt" ut en bra bana som jag skulle köra mina korta intervaller på. Banan startade nere vid "Skräddarbacksrondellen" och gick via cykelbanor upp till högsta punkten vid "Lapp Anders väg". För att det skulle bli så långt som möjligt så åkte jag bort och vände längst bort på gatan. Min bana innehöll då enbart uppförsbacke eller platt, king det! 

Jag körde tre vändor upp, med olika sorters intervallblock, dessutom så körde jag tio stycken fartökningar á 20 stavtag på varje vända nedåt, vilket gjorde att min puls och ansträngning var hög under stora delar av passet! Dagen till ära så åkte jag även på mina Elpex-fyror, tungt gick dom! Givetvis så var hela passet stakning.

Efter en uppvärmning på 25 minuter så körde jag följande block:

1:a - 70" - 20"; 13,29 min, 3,47 km, 176 snittpuls, 183 maxpuls, 95 höjdmeter

2:a - 40" - 20"; 14,09 min, 3,47 km, 178 snittpuls, 182 maxpuls, 95 höjdmeter

3:e - 10" - 20"; 16,23 min, 3,49 km, 175 snittpuls, 182 maxpuls, 95 höjdmeter 

Jäkla bra genomkörare, inte minst muskulärt, kanske inte full ventilation, men det var nog så jobbigt ändå. Speciellt med totalt 30 fartökningar i vilan emellan. Kändes skapligt faktiskt! 

Efter intervallerna så åkte jag av mig i 25 minuter, passade på att ta mig upp till toppen av Skräddarbacken ytterligare en gång. Därefter så bar det av hemåt för att sedan bränna av ett TRX-pass, var ju cirka 10 dagar sedan sist. Även det kändes helt okej. Bra träningspass idag. Rullskidåkningen varade totalt 2,05 timmar, jag hann då 32,08 kilometer och plockade 475 höjdmeter. 



Mina egna TRX-band funkade ju bra, det funkade också klockrent att köra utomhus!

Inga kommentarer: