onsdag, december 7

All time personbästa på Elghufsen


Ormsalve-tigthsen, klassiker lika klassiska som mina grymma Inov 8 X-talon 212!

Den här kroppen alltså...?! Död imorse, personligt rekord på eftermiddagen... 
Strax efter att vi hördes senast så tog jag mig till Falun för en lunch på Dala Wärdshus, begav mig vidare hem till lägenheten för att byta om och sedan dra ut på mitt planerade träningspass. Hade inte alltför höga förhoppningar, det kändes tungt på uppvärmningen och pulsen var väldigt hög. Jag joggade lite extra för att komma igång och efter 30 minuter så äntrade jag Lugnetområdet och såg eländet till intervallbacke. 

Började med att köra fem stycken sprättande skidgångsintervaller á 20 tag, med 20 tags joggvila emellan. Därefter körde jag följande:

- 7,30 min: 1,53 km, 175 snittpuls, 184 maxpuls, 90 höjdmeter. Min nya långa bana. Start nere på skidstadion, uppför sprintbanan, över Sjulsarvsvägen, upp till elljusspåret, över Sjulsarvsvägen igen, upp till Kårestugan och mål omkring hoppbackarna. Typ.  

- 4 min: 0,75 km, 180 snittpuls, 188 maxpuls, 90 höjdmeter. Botten av backen bakom backhoppningsläktarna, uppför serpentinen och mål uppe under stora hoppbacken, kom dit på 3,12 idag, föregående personbästa är på 3,16 från förra året. Jag avslutar intervallen med att springa runt lite på platten för att få ihop fyra minuter.

- 3 min: 0,47 km, 170 snittpuls, 181 maxpuls, 80 höjdmeter. Samma start som föregående intervall, stannade efter tre minuter.

- 2 min: 0,35 km, 168 snittpuls, 179 maxpuls, 55 höjdmeter. Som ovan, fast två min.

- 1 min: 0,20 km, 158 snittpuls, 176 maxpuls, 30 höjdmeter. Som ovan.

- 2,30 min 10"-20": 0,24 km, 159 snittpuls, 167 maxpuls, 40 höjdmeter

- 80 hopp i backhoppningsläktarna. 40 jämfotahopp och 40 enbenshopp

Det var dagens träning. Kändes efter uppvärmningen konstigt nog kontrollerat och bra. Fick inte någon överdriven mjölksyra och att slå rekord på min dödsbacke är inte fy skam. Tidigare under hösten har ju vissa intervaller gått på så dåligt som 3,45-3,50 min, med högre upplevd ansträngning. 



Puls- och Höjdkurva

Inga kommentarer: