onsdag, juni 28

Äntligen ett riktigt träningspass! 5h+ med intervaller


Var förbi och mätte mina nya stavar som jag fick av den fina servicemannen. Eller just ja, jag fick ju inga nya stavar.. Men det är en bra regel i alla fall, tack för det fina FIS med medarbetare! Tack också för dom 20-30% jag skulle få i rabatt på pjäxor, riktigt bra erbjudande!!

Godkväll!

När jag rullade iväg i morse så trodde jag inte utfallet för dagens träningspass skulle falla sig så väl som det gjorde: holkarna släppte trots att dom nästan är helt nya, den där äckliga & lätta ständiga motvindsbrisen på näsan och en puls på knappt 100, trots att jag ligger på, nästan det jag kan. Men sen vände det, tack och lov!

Mötte upp Adam Larsson för ett gäng kortare intervaller på väg upp till Bergebo:

- Tre stycken block á tre gånger 60 sekunder maxinsats, med 60 sekunder i vila. 178 i maxpuls på dessa. 

- Två stycken block á åtta gånger 40"-20". 162 och 165 i snittpuls här.

Därefter så lämnade jag av Adam hemma i Medväga och gav mig sedan av tillbaka mot Domnarvet för att möta upp Jonatan Engdahl. Jonatan var ute på långpass, så vi tajmade ihop så vi kunde åka någon timme ihop. Det resulterade i drygt 1,30 timmar lugnt runt följande vända: Domnarvet - Bomsarvet - Smedsbo - Aspeboda - Ornäs. I Ornäs så dunkade vi på med avslutningen av dagens intervaller, tre stycken i tröskelintensitet:

- 20 minuter - 7,12 kilometer, 155 snittpuls, 165 maxpuls, 35 höjdmeter, 21,3 km/h snittfart

Tre minuter vila

- 10 minuter - 3,30 kilometer, 162 snittpuls, 169 maxpuls, 35 höjdmeter, 19,7 km/h snittfart

Två minuter vila

- 5 minuter - 1,73 kilometer, 164 snittpuls, 171 maxpuls, 15 höjdmeter, 20,7 km/h snittfart


Detta block med intervaller startade vid kiosken i Ornäs, gick via Domnarvet, Gammelgården & Kvarnsveden och avslutades i Mellsta. Planen var sedan att åka lugnt i de 15-20 minuter som var kvar hem. Men när jag nästan var hemma så kände jag mig så pass pigg och dessutom så ville jag få till en full hand, så jag avslutade med drygt 45 minuters åkning i Skräddarbacken, fina höjdmeter! Totalt blev det 5,10 timmar, 85,66 kilometer och 850 höjdmeter. Endast stakning på mina Elpex 4-3. Kändes riktigt bra på intervallerna och även mer eller mindre under hela passet. Trots en rätt så skaplig träningsvärk från gårdagens gympass! Hoppas det fortsätter i denna stil nu och att jag snart kan springa igen.

Inga kommentarer: