måndag, juli 17

Gympass med efterföljande stakning på fyror



God kväll!

Sent omsider begav jag mig ut på dagens träning, men den blev avklarad i alla fall. Det har ju blivit någon form av stående standardpass nu, mitt gympass med efterföljande stakning i Skräddarbacken, på elpexfyror. Jag gjorde ingen besviken idag heller, utan jag höll mig till planen. 

Började med cirka 15 minuters stakning bort till Actic i Maserhallen, där körde jag mitt nuvarande standardpass, med något tyngre vikter på vissa övningar:

- Chins med crunch 3 x 8 

- Enbensknäböj 3 x 5, 52,5 kilo

- "Stakning" på knä i cablecross 3 x 6, 68 kilo

- Magchrunches i cablecross 3 x 6, 100 kilo

- Bänkpress 3 x 5, 75 kilo

- Latsdrag 3 x 5, 77 kilo 

- Stakkast med medicinboll 3 x 8, 10 kilo

- TRX-övningar

Detta passet tar ungefär en timme att klara av. Bänkpress och latsdrag kör jag som i ett "superset", alltså jag kör ett set på bänkpressen, sedan går jag direkt till latsdragen och kör ett set, därefter vilar jag. Fungerar rätt bra tycker jag, både supersetet, men också hela passet, jag blir trött i de muskler jag vill träna för skidåkningen. 

Efter gymandet så stakade jag bort till Skräddarbacken, där körde jag lite stakstyrka: 

- Fem minuter enarmsstakning höger

- Fem minuter enarmsstakning vänster

- Fem minuter "smirnoffstakning" (drar mig fram som när man åker diagonalt, men använder bara armarna)

- 10 stycken fartökningar á 20 stavtag, 20 stavtag i vila

Totalt blev det två timmar stakning, ett bra första pass på veckan och denna träningsperiod, den fjärde i ordningen detta år. Hittills har jag skrapat ihop 190 träningstimmar sedan den 24:e april. 

Inga kommentarer: