fredag, oktober 6

191 i maxpuls




Bra träningspass idag. Den där stakningen efter intervallerna kanske var lite onödig, men efter tre dagars vila så ville jag träna på lite extra idag. 

Jag tog mig upp till elljusspåret vid Skräddarbacken, joggade ett varv runt det och drog sedan igång dagens intervaller, 5 x 4 minuter med 2 minuters gångvila emellan. Fy vad långt fyra minuter är när man kör nästan så hårt det går. Siffror från intervallerna:

1:a - 171 snittpuls, 3,52 min/km, 35 höjdmeter
2:a - 174 snittpuls, 3,23 min/km, 10 höjdmeter
3:e - 178 snittpuls, 3,44 min/km, 25 höjdmeter
4:e - 178 snittpuls, 3,33 min/km, 15 höjdmeter
5:e - 180 snittpuls 3,31 min/km, 20 höjdmeter

Det var inte platt asfalt, kilometertider därefter. Kändes rätt bra. Hetsade upp pulsen i 191 på den sista intervallen. Detta känns som det ger mer än att nöta omkring i timmar i gångtempo och bli hungrig.. Synd att det är så jävla jobbigt bara. 

Efter löpintervallerna så tog jag fram mina stavgångsstavar som jag gömt i skogen och brände av två block med sprättande skidgångsintervaller (eller jag sprang med stavar uppför), 10 intervaller á ca 10 sekunder, maxinsats, med joggvila ner mellan varje. Så det blev ungefär 2 x 5 minuter 10”-20”. 

Joggade hem efter intervallerna, bytte om till rullskidsutrustning och stakade sedan i 50 minuter på mina äkta Elpexfyror (OBS rullar ej som götalandsfyror)  jag hade inte 20 i snitthastighet. Totalt 2,30 timmar idag!

Inga kommentarer: