torsdag, november 9

18,5 kilometer pannlampslöpning



Det ska ju erkännas att jag var lite nervig inför dagens pannlampspass. Rädd för följande:

- Ormen som jag såg två gånger på samma ställe med två dagars mellanrum

- Björnar


- Och så vidare, typ spöken och annat läskigt

Ni hör ju. Det är väl snarare mina egna hjärnspöken jag är rädd för, eller borde vara rädd för åtminstone. Grejen är den att jag är rätt mörkrädd oftast. Jag är även allmänt rädd & orolig när jag är ensam både i hemmet och längs gångbanor (kanske inte så konstigt när man bor nära Tjärna Ängar..) men just ute i skogen när jag endast har pannlampans sken att förlita mig på så brukar jag faktiskt inte vara rädd. På något konstigt sätt så blir jag trygg. Visst, ibland kan jag ju såklart skrämma upp mig själv, men oftast går det bra. 

Idag skyndade jag mig hem efter jobbet, slutade klockan 14,50, jag var faktiskt så snabb att cykla hem och byta om att jag redan 15,17 startade träningspasset. Jag hann springa i cirka en timme innan jag var tvungen att slå på pannlampan: 

 

Jag tycker det är bra fräs i min MTiger X10-lampa alltså, sjukt prisvärd dessutom!

Turen jag sprang blev 2,10 timmar, 18,5 kilometer och 440 höjdmeter. Sprang upp på Tjärnaberget, sedan Muskboberget och avslutade med att passera Halla fäbodar. Fin tur och bra kropp! Enda djuret jag såg förutom Boss var en älg när vi nästan var hemma. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,fått ordning på ryggen? Några tips mot värk i ländryggen?

Adam Steen sa...

Hej. Har du bott under en sten de senare 18 månaderna? Min rygg är bättre än någonsin, peppar peppar. Jag har bra tips:

Två stycken stretch: 1. ligg på rygg och dra upp knäna mot bröstet/magen. 2. Ligg på rygg, armarna rätt ut från sidorna, ett ben rakt och det andra knäet i marken, som ett kors ungefär. Stretchar ryggen diagonalt. Svårt att förklara den andra övningen.

Förutom stretch så kör du mitt TRX-program 1-2 gånger i veckan, det har hjälpt mig oerhört att bli starkare i inre bålmusklerna. Kör typ 1-3 set per övning och typ 6-15 repetitioner per övning. Här är det programmet: http://www.adamsteen.se/2016/06/gym-och-skierg-bilderinstruktioner-pa.html