tisdag, maj 1

Gett benen stryk igen!


Tjena.

Idag har jag fått till ytterligare ett bra löppass, förhoppningsvis ger dit mig lite skjuts både för hjärta/lungor, men också för löpningen som jag vill försöka ge lite mer fokus en tid nu. Dock vågar jag inte springa för mycket/ofta, med tanke på skaderisken. Som tur är har jag mina Hoka Clifton, dom är på riktigt jävligt bra!

Inspirerad av de två DM-medaljörerna Simon Andersson och Jesper Nyström så körde jag följande idag:

- Löpning till gymet: 17,14 minuter, 3,78 kilometer, 4,33 min/km, 145 snittpuls

- Löpintervaller på bandet, 6 x 4 minuter, 2 minuter vila (under vilan så brukar jag låta bandet fortsätta, samtidigt som jag försöker gå omkring så mycket jag orkar inne på gymet, för att försöka forsla bort mjölksyran):

1:a - 15 km/h (4,00 min/km) och 5% lutning, 162 snittpuls, 177 maxpuls


2:a - 16 km/h (3,45 min/km) och 4% lutning, 172 snittpuls, 184 maxpuls

3:e - 17 km/h (3,31 min/km) och 3% lutning, 178 snittpuls, 189 maxpuls

4:e - 15 km/h och 5% lutning, 176 snittpuls, 189 maxpuls

5:e - 16 km/h och 4% lutning, 182 snittpuls, 193 maxpuls

6:e - 17 km/h och 3% lutning, 186 snittpuls, 196 maxpuls

- Löpning hem från gymet: 35,24 minuter, 8,01 kilometer, 4,25 min/km, 169 snittpuls (sprang Blodomloppet-banan, minus de två sista kilometerna)


Just den sista löpningen där jag springer "lite" längre och idag försökte hålla mig på/strax under 4,30 min/km är något nytt för året som jag tänker mig köra lite mer av, både på löpning med även på rullskidor. Det tror jag gör så att jag kan träna lite mer timmar, men ändå bli lite starkare. Vi får se, jobbigt är det i alla fall och det känns som det ger mig lite mer. Totalt blev det 90 minuter träning i hyfsad högintensivt tempo, bra Adam!

Förutom träningen så har vi tillsammans med mamma gått 11 kilometer också, vi är väl så aktiva!






Inga kommentarer: