söndag, juli 15

Veckans andra gympass


Som ni eventuellt kan se på bilden så kör jag mina ”chins” i de pinnar som sticker ut, vilket gör att jag får ett mer skidlikt grepp.

Jag tog mig iväg på och jag genomförde dagens träningspass precis enligt plan. Skönt efteråt som tusan. Jag klarar ju av det jag bestämmer mig för att göra, men den senaste tiden så har känslan varit att jag saknar cirka 5-10% av min maximala kapacitet, styrka och ork. Kanske är det bara inbillning och kanske känns det alltid så. Men troligen är det väl hjärnan som spelar mig ett spratt, samtidigt som den något dåliga sömnen gör sitt till. 

Nåväl. Styrkan idag gick enligt planen. Mitt sista pass med åtta repetitioner avklarade i min planering. Nästa gång blir det sex repetitioner. Jag har kunnat öka vikterna lite på övningarna hela planeringen igenom, det känns motiverande! 

Det blev rullskidor på mina fyror (1799 kronor på Skistart) till gymet och sedan körde jag följande:

- Uppvärmning med stången: 10 kickstöt - 10 lutande rodd - 10 overhead squats

- Frivändningar 3 x 8, 65 kilo
- Bänkpress 3 x 8, 72,5 kilo
- Lutande rodd, 3 x 8, 60 kilo

- Magchrunches i cable cross 3 x 8, 105 kilo
- Tricepspress i cable cross 3 x 8, 68 kilo

- Chins 6 x 9 + 4 x 10, start varje minut

- Fyra TRX-övningar med fokus på bål och triceps

Efter svettfesten på gymet så stakade jag med lätt ångest upp till min spurtbacke i Skräddarbacken där jag körde tio stycken spurter på 25 stavtag vardera (cirka 15 sekunder). De fem första med stillastående start och de fem sista med flygande start. Jobbigt och effektivt! 

Nu väntar en vecka med enbart stakning igen, tjoho!

Inga kommentarer: