onsdag, augusti 8

Ny djävulsomgång på gymet!



Ett nytt pass på närmare 2,5 timmar är nu klart, när blir jag någonsin klar?! Idag var jag riktigt seg på uppvärmningen, trött i musklerna sedan igår och allmänt osugen på att lyfta tungt. När jag väl satte igång på gymet så gick det dock klart över förväntan och jag klarade mina vikter som jag planerat i förväg, 2,5 kilo tyngre än senast på stångövningarna, med samma repetitioner är jag nöjd med!

Stakning till och från gymet på mina Elpexfyror, plus enarmsstakning fem minuter per arm och smirnofstakning fem minuter i en fin backe upp emot Skräddarbacken. Det var rullskidorna för dagen, men huvudsyftet med detta pass var styrkan och detta:

- Uppvärmningsövningar 30 kilo: 10 ryck, 10 thrusters och 10 good-morning

- Marklyft 4 x 6, 130 kilo
- Frontsquats 2 x 6, 77,5 kilo + Knäböj 2 x 6, 97,5 kilo

- Drag med raka armar i cablecross 4 x 6, 73 kilo
- Stakning på knä i cablecross 4 x 6, 82 kilo

- Chins 5 x 9 + 5 x 10, start varje minut

- TRX-övningar med fokus på bålen, fyra övningar, tre set och 8 - 16 repetitioner

Dessa pass kanske inte ser mycket för världen ut, eller känns speciellt tuffa, men jag vill lova att dom är riktigt jobbiga och svettiga! Det är en rejäl ångest som infinner sig inför nästan varenda repetition där på Actic Maserhallen. Man kan träna på gymet och man kan "träna" på gymet. Det är en viss skillnad, precis som med vanlig träning såklart. Sen gäller det ju att försöka hitta sin egen nivå och vad du lägger ditt krut på, vissa gör det på "lugna" AI-pass, medan andra vill prestera på tävling. Imorgon ska i alla fall jag köra ett lugnt AI-pass.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Denna ständiga diss mot A1-pass med blåröda ansikten och 97 % av maxpuls...

Näthat!! :(

Adam Steen sa...

Kränkta vita män!