torsdag, mars 26

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ MISÄR!

Förbannade jävla helvete!! Ursäkta svordomarna, men då man förberett sig bra, haft en stigande formkurva (förutom problemen med ryggen), packat allt, skidorna och materialet iordningjort. Så är det förjävligt att vakna med halsont!!! Faan, det blir till att stanna hemma bara! Usch, jag som hade sett fram emot detta!
Jaja, ska gå och dra nåt gammalt över mig! Krya på mig -Tack!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du tränar fel. När kroppen är slut kommer sjukdagarna. Vi fixar en plan och en träningsfilosofi som du kan följa.

Jag säger inte krya på dej, utan njut av vilan!

Dalken

Öijer sa...

Halsont kan övervinnas.

Unknown sa...

Tack Petter, du är en riktig kompis som vet hur man får en på bättre humör då man är nere..
Ja vi lär fixa.

Hur då Öijer?

Anonym sa...

Hej igen! Där kan du ha anledningen till ditt ryggonda.En infektion i kroppen. Jag får ofta ont i ryggen när det är något "på G".
Tips: Kan Jang, Echinacea, höga doser C-vitamin, undvik (uteslut) mjölkprodukter, drick mycket vatten o vila. Och "Dalken" har nog rätt. Kanske något du ska ändra i din träning? En coach7bolplank är alltid bra. Om inte annat för att man kan behöva ha någon som säger till när det är dax för vila...;-)

Unknown sa...

Tack för tipsen Ing-Marie, och ja du kan ha rätt angående ryggen. Japp jag ska ha en tränare/bollplank till nästa träningsår (börjar v17-18), detta år från att jag började träna körde jag endast på. Tack återigen :)

Anonym sa...

Skulle du och Öijer gå ihop och planera träning så skulle vi få se på världens hårdaste program. Det är väl bara feber eller brutna ben som stoppar Öijers träningsplaner. Halsont driver han ur kroppen med mera träning.

Jag vet att du har bra koll på träning men all sjukdom är faktiskt ett kvitto på att du gått ut för hårt. Men det svåraste som finns för en idrottare är att veta var gränsen för vad man klarar går. Gränsen är individuell och dessutom vill man ligga så nära den som möjligt för att få största möjliga förbättring. Ju mer talang man har desto lättare att pressa kroppen för hårt.

Unknown sa...

Tack Mange, japp du har rätt. Men man måste ju testa, förhoppningsvis lär man sig nåt och blir starkare till slut!

Anonym sa...

Att elitidrotta är aldrig "sunt" eller "nyttigt" och precis som du själv säger så måste man testa. Ibland håller det, ibland inte. jag har kört på som attan och det har funkat hur bra som helst och jag har tagit det "lugnt" och det har gått åt skogen. Kroppen är lurig. Det går INTE att lita på den. ;-) Skämt å sidor för det är ju faktiskt inte bara kroppen som ska funka. Allt hör ihop. Själen, mindet, sociala livet, kosten, sömnen, årstiderna och den biologska rytmen.
grejen är att hitta vad som passar DIG just NU. Det där ändras genom åren. Så som jag tränade för 5-10 år sedan funkar inte längre. Jag kan träna lika hårt men gör annorlunda. Jobbigt på ett sätt men samtidigt spännande och en stor utmaning!

Unknown sa...

Japp, du har så rätt. Så är det faktiskt!