onsdag, september 23

Gym och genomgång utav styrkeövningar!

God afton.

Två träningspass avklarade igår, så även idag.

Eftermiddagens träning bedrev jag inomhus som jag tidigare skrev i friidrottshallen. Det var i princip fullsmockat med tennisfjollor på alla tennisbanor då det pågår "Falun future tennis" (eller vad det nu hette).

De övningar jag körde idag efter uppvärmningen var följande:

Golden four som är följande fyra övningar:

Chins 3x8:


Dips 3x15:



Brutalbänk 3x12:

(Den övre av skisserna.)

Raka benlyft 3x8:


(Som på bilden fast hängandes i ribbstol och benen dras upp ovan huvudet.)

Utöver dessa fyra så körde jag fyra övningar till, vilka är dessa:

Rygglyft 3x12:


Bråsterk 3x10:


Frivändningar 1x10 50 kg, 1x6 55 kg, 1x4 60kg:


Bänkpress (smal) 3x10 50 kilo:


I vanliga fall brukar jag lägga till ytterligare övningar.

Nu har ni lite hum om hur jag kör styrka.

Frågor?

Hörs imorgon!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till på tjejvasan i vinter! Om du ska köra dom där övningarna kan du lika gärna gå på vattengympa på Grand spa & sport. Nej seriöst! Du lär ju för fan anstränga dej lite om det ska bli något.

Dalken

Unknown sa...

Äntligen är Dalken tillbaka! Trodde du dött ett tag! Du får hjälpa mig du då?!

Anonym sa...

I skogen finns det träd. Stora och små. Ta med dig en bågsåg å en slö yxa. Börja så. När du börjar bli vältränad kan du bära hem veden.

Dalken

Unknown sa...

Tack.

TAS sa...

Gött med ett bra schema över styrkeövningar! Ska skriva ut dom och ta med nästa styrkepass!

Unknown sa...

Kul att du gillar dem! Bra. Jag kör allt som oftast dessa övningar och brukar även komplettera upp med lämpliga stångövningar!