söndag, oktober 7

Frivändningar på 77,5 kg, 10 spurter och ny intervallbana i Skräddarbacken?



En av dagens fyra TRX-övningar, 3 x 12 repetitioner per ben/arm. Prova denna!

Fyra styrkepass kvar på mitt tuffare styrkeprogram. Skönt. 

Stakning på mina Elpex-fyror till och från gymet. På gymet så blev det idag följande:

- Uppvärmningsövningar 30 kilo: 10 kickstöt, 10 lutande rodd, 10 overhead squats

- Frivändningar (3 x 60 kg, 2 x 70 kg, 1 x 75 kg) 4 x 4, 77,5 kg
- Bänkpress (3 x 60 kg, 2 x 70 kg, 1 x 75 kg) 4 x 4, 82,5 kg
- Lutande rodd (3 x 60 kg) 4 x 4, 72,5 kg

- Magchrunches i cable cross 4 x 4, 109 kg
- Tricepspress i cable cross 4 x 4, 82 kg

- Chins 10 x 10, start varje minut

- Fyra TRX-övningar med fokus på bål och triceps

Tungt även idag, men ändå ganska kontrollerat. Det kändes skapligt faktiskt. Efter gymsessionen så begav jag mig till Skräddarbacken för att först köra mina spurter på 25 stavtag maximal insats (cirka 15 sekunder vardera), målet är att försöka få en hög frekvens, det är långt ifrån vackert. Det blev fem stycken stillastående och fem stycken med flygande start.

Efter spurterna så åkte jag ett varv på min nya tänkta intervallbana uppe i Skräddarbacken:


Jag ville få till en bana som var lite roligare än den tidigare, med mindre trafik och även så jag slapp åka i bussfilen. Tycker denna känns lovande. Ett varv är 1,88 kilometer och innehåller 30 höjd- och fallmeter! 

Inga kommentarer: