måndag, september 30

Ett litet gympass + stakning på rullskidor + Hackmora bergslopp på lördag



Tjena. 

Trött som ett as idag. Efter en förmiddag där vi betade av lite ärenden såsom att slänga en massa skräp på återvinningscentralen, handla mat + panta burkar och så en sväng till Biltema, allt givetvis till fots så hann jag sedan med att vila en stund medan Alfons sov. Tror faktiskt jag somnade till också, vilket var väldigt välbehövligt efter ganska dålig sömn i natt. 

Min mamma kom förbi på eftermiddagen så att jag kunde träna en sväng på gymet. Det blev lite mixade vikter idag, ville inte köra för tungt, men ändå få känna lite på dom, så att jag inte förtvinar helt. 

Passet började med rullskidor till gymet, stakade på mina Elpexfyror. Gick bedrövligt tungt med en pissvåt asfalt, tre plusgrader och och trött kropp. 

På gymet blev det följande succé-upplägg:

Marklyft: 10 x 90 - 6 x 100 - 4 x 120 - 12 x 100 - 6 x 135 - 3 x 145 kilo


Frivändningar: 10 x 50 - 6 x 60 - 4 x 70 - 12 x 50 - 6 x 70 - 3 x 75 kilo


Knäböj: 10 x 60 - 6 x 70 - 4 x 90 - 12 x 70 - 6 x 100 - 3 x 110 kilo 


Chins: 10 x 10, start varje minut


TRX: fyra övningar, tre det, 8-16 repetitioner. Fokus på bål och triceps


Avslutade sedan passet med att i spöregn staka 8,2 kilometer på 31 minuter. Lade in tio spurter á 25 stavtag i början av åkningen. 


Fint pass som kändes helt okej, trots att jag knappt kan gå då benen värker järnet sedan lördagens Lidingölopp. Men jag tyckte det funkade klockrent ändå när jag väl körde och överkroppen var hyfsat fräsch. 


På lördag väntar sen Hackmora bergslopp, det tycker jag ni ska springa också. Observera att det är lördag och inte söndag som förr, start för de yngre klockan 12 och för oss gamlingar klockan 12,30. Ni hittar mer info om loppet här

Inga kommentarer: