lördag, november 2

10x3’ Skierg + rullskidor + gym



Ja, det där blev ett riktigt gott & blandat-pass. Vanligen så brukar dessa pass vara löpning till gymet, löpband och sedan styrka. Men nu vill jag ju försöka fokusera på stakningen, inför den stundande skidsäsongen. Jag vill köra på min egen Skierg, så jag började passet hemma i källaren. Som vanligt fem minuter uppvärmning i sub 2,00 min/500m-tempo. Idag kände jag att det svarade bättre än i torsdags, har ingen träningsvärk längre, vilket så klart gör en del. Efter uppvärmingen så körde jag 10 x 3 minuter, med 1 minuts vila, motstånd 8. Här är tiderna:


Nöjd att jag kunde köra progressivt hela passet igenom. Kändes helt okej!

Efter att ha samlat ihop mig själv en aning efter intervallerna så spände jag på mig mina Elpexfyror och stakade ner till gymet. Jag tror detta var första gången som jag direkt efter Skierg körde rullskidor och känslan var att det hade tagit på "rätt" muskler, vilket var glädjande. 

Nere på gymet så körde jag följande:

- Bänkpress (uppvärmning: 10 x 55 - 6 x 65 - 4 x 75 kilo) 5 x 2 @ 87,5 kilo

- Lutande rodd (uppvärmning: 10 x 40 - 6 x 50 - 4 x 60 kilo) 5 x 2 @ 75 kilo 

- TRX: 4 övningar, 3 set, 10 - 18 repetitioner. Fokus på bålen

När väl styrkan var klar så stakade jag hemåt igen. Ett bra pass avklarat!

Inga kommentarer: