lördag, maj 16

Ett litet men effektivt gympass







Tjena alla lördagsfirare. 

Idag har jag hunnit med ett litet kortare träningspass på förmiddagen. Gymet öppnade först klockan 10, så jag fick komprimera det hela en aning, det då jag skulle hämta Alfons vid 11. 

Jag tog bilen till gymet och drog sedan ut på en uppvärmningsvända om 20 minuter och 5,45 kilometer på rullskidorna. Därefter så blev det följande på gymet:

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 repetitioner med rullande klocka på följande övningar och vikter:

Marklyft 115 kilo
Knäböj 75 kilo 
Bänkpress 75 kilo
Chins

Det hela tog exakt 30 minuter. Men jag tappade bort mig i räkningen och är ganska säker på att jag gjorde varvet med tre repetitioner två gånger. För sist jag körde samma upplägg tog det 27 minuter någonting. 

När jag var klar med ovanstående så hade jag för lite tid till att köra de planerade TRX-övningarna och såna band har jag ju hemma, så istället fick det bli två ytterligare skivstångsövningar:

3 x 4 Frivändning + stöt, 50 kilo
3 x 8 Lutande rodd, 50 kilo

Ett lagom pass att starta dagen med. 

Nu väntar häng och mat med Alfons. Sedan kommer mina föräldrar hit för att hämta honom, han ska sova hos dom inatt. Själv ska jag ut på ett tretimmars löppass, blir fint!

Inga kommentarer: