torsdag, maj 21

Sista gympasset på ett tag





Hej på er.

Nu har jag betat av ett sista gympass på en tid. I alla fall vad det verkar. Mitt gymkort går ut idag och jag har inte lust att lägga egna surt förvärvade pengar på att köpa ett gymkort. En av mina filosofier är att inte betala för träning, det försöker jag hålla hårt i. Jag behöver nu inte få en massa påhopp, jag har faktiskt inte gnällt här, utan jag accepterar faktum och gör det bästa av situationen ändå. 

Istället för gym framöver så kommer det bli TRX-band hemma, varianter på chins i chinsstången, förhoppningsvis kommer det en 20 kilos kettlebell snart också. Ska därefter komplettera med hoppstyrka och impulser på rullskidorna. Träningsåret 2016-2017 när jag hade tillgång till gym så körde jag ändå bara TRX-styrka, tränade 706 timmar och gjorde en av mins bästa säsonger. Så jag tror inte att det är brist på tung gymstyrka som gör att jag ständigt står som ett rundningsmärke den första söndagen i mars. TRX-banden ger mig ändå mycket, jag har räddat min tidigare onda rygg tack vare dessa och kör du mycket bålträning i dessa band så finns det också risk att du ser deff ut. 

Dagens pass blev rullskidor till och hem från gymet, 10 + 10 minuter och 2,5 + 2,5 kilometer. På gymet betade jag av basövningarna:

Marklyft 5x130 - 4x135 - 3x140 - 2x145 - 1x 150 kilo
Knäböj 5x80 - 4x85 - 3x90 - 2x95 - 1x100 kilo
Bänkpress 5x75 - 4x80 - 3x82,5 - 2x85 - 1x90 kilo
Frivändning 5x60 - 4x65 - 3x70 - 2x72,5 - 1x75 kilo
Lutande rodd 5x55 - 4x60 - 3x65 - 2x70 - 1x75 kilo

Avslutade gymsessionen med sju stycken TRX-övningar, tre set vardera och 10-20 repetitioner. Fokus som vanligt på bål och "stakmuskler".

Nu ska jag snart ut på ett lättare tretimmarspass på mina skaterullskidor. Timmarna måste in och kalorierna ut. Har flera fina pass planerade under resten av veckan. Lätt att gå all in i detta nu, missbrukspersonlighet som jag ändå är i någon form. Har också börjat inbilla mig att jag har testosteronbrist, givetvis genom egen googling, lätt att ha alla symptom på vad man än söker på. Så nu har jag i alla fall ytterligare en anledning till att försöka undvika socker. Det sägs nämligen att socker minskar testosteron-nivåerna.

Hörs senare. 


Inga kommentarer: