fredag, maj 1

Skierg: 40”-20”, 60”-60”, 30”-30”



Tja.

Idag var jag lite seg att "komma iväg" på första passet. Sov lite längre och tog en långfrukost i min ensamhet. Välbehövligt. Inför intervallpass när jag ska köra själv och inte har någon tid att passa efteråt så brukar jag ha lite svårt att komma igång. Ingen större fara på taket egentligen, så länge passet blir gjort så är det ju bra. 

Idag blev det tre block med intervaller på min Skierg av olika slag. Tänker att det kan vara bra att få lite tryck i stakningen och "bekanta" mig med lite högre farter/intensiteter, som en bra mix med trösklar och andra intervaller jag kör.

Passet såg ut som följer:

- 10 minuter uppvärmning @ 1,58,9 min/500m, motstånd 8. Med 20 hårdare drag vid minut 4 och 9.

- 10 x 40"-20" @ 1,40,9 min/500m (snitt), 165 snittpuls, 176 maxpuls, motstånd 8

- 5 x 60"-60" @ 1,39,1 min/500m, 159 snittpuls, 175 maxpuls, motstånd 8

- 10 x 30"-30" @ 1,38,2 min/500m, 161 snittpuls, 174 maxpuls, motstånd 8

- 12,30 minuter nedvarvning @ 2,07,7 min/500m, motstånd 1

Helt okej känsla på passet. 

Lite senare väntar ett distanspass på rullskidorna i regnet, det blir väldigt skoj!

Inga kommentarer: